Így veheti fel webshopod a versenyt a Temu-val!
A Temu óriási térhódítást valósított meg mindössze néhány hónap alatt az egész világon, és így a magyar piacon is. A cég 2023-ban majdnem 700 milliárd forintnak megfelelő összeget költött hirdetésre világszerte, és messze beszerzési ár alatt kínál rengeteg terméket, így árversenyben minden esetben győztesként kerül ki.

A Temu óriási kihívást jelent a magyar e-kereskedőknek, ezért összeszedtünk néhány olyan kiugrási lehetőséget, amivel felveheted a versenyt a kínai óriással.
Személyesség
Bár a Temu olcsó, de személytelen: minden látogatót egynek tekint a sokból. A vásárlók viszont kifejezetten kötődni tudnak azokhoz a márkákhoz, amelyeket személyes, emberi szinten is közel éreznek magukhoz, és hajlandók ott jóval többet is költeni. Ezt a márkaélményt leginkább a kommunikáción – például köszönő, visszaigazoló emaileken, sms-ek, közösségi média - keresztül lehet megvalósítani:
- túlzásokat mellőzve a tartalmak barátságosabbak és kedvesebbek
- keresztnevén szólítani az ügyfeleket
- munkatársak nevesítése az email, telefonos ügyfélszolgálaton aláírásban
Ezek viszonylag könnyen és gyorsan végrehajtható változtatások, amelyeknek a márkaélményre és márkahűségre jelentős hatásuk lesz. Fontos ugyanakkor, hogy a kommunikáció egységesen változzon.
Gyors szállítás hangsúlyozása
A Temu szállítási ideje ugyan egyre gyorsabb, de még így is előfordulhat néhány hetes várakozási idő. Ebben nagyon könnyű vele versenyezni, de ez csak akkor tud érvényesülni, ha hangsúlyozzuk a saját raktárkészlet előnyeit. Ezért lényeges a weboldalon és a hirdetésekben egyaránt külön kiemelni a rövid szállítási határidőt, minél láthatóbban.

Hűségprogram és törzsvásárlói akciók
Az olcsó termékeket ugyan mindenki szereti, a legtöbb esetben azonban ez a minőség rovására megy, aminek hosszú távon lesznek érezhető következményei. Így nehezen alakítható ki stabil törzsvásárlói bázis. Ez igaz még akkor is, ha a Temu sokszor olyan agresszív kampányokkal próbálkozik, mint például: ha az első vásárlás után 5 percen belül a vásárló rendel még 2 terméket, akkor összesen 100 ezer (!) Ft értékű ajándék kupont fog kapni (természetesen ezeket csak rövid ideig és nagy összegű rendelésekhez lehet felhasználni).
Ezzel szemben megfelelő márkaélmény mellett - ha minőségi terméket is kap a vásárló -, jól felépített akciókkal viszonylag könnyű márkahű vásárlókat toborozni.
Az első vásárlásnál például ingyenes szállítást lehet kínálni, és ezzel automatikusan küldeni egy néhány ezer forintos kupont is, amit a másodiknál be tudnak váltani. Aajd a másodiknál kapnak egy újabb ajánlatot, például meghívót a hűségprogramba. Aki eljut a harmadik vásárlásig, az jó eséllyel fog további vásárlásokat is lebonyolítani az áruházban.
Garancia, elállási lehetőség
A Temu nagy hátránya a minőség mellett, hogy a garanciális feltételek is megkérdőjelezhetők az oldalon. Néhány ezer forintos termékeknél persze ez kevésbé tűnhet problémának, de nagyobb értékű eszközöknél sokat számít. Biztosítani kell a vevők számára a 14 vagy akár a kiterjesztett 30 nap garanciát és elállási lehetőséget. Ha ezt megfelelően kommunikáljuk is, az nagyban tudja növelni a bizalmat a webshop iránt.
Ügyfélszolgálat elérhetősége
A vállalkozásunk honlapján kifejezetten bátoríthatjuk a potenciális ügyfeleket, hogy kérdéseikkel, kéréseikkel forduljanak hozzánk bizalommal. Az ügyfélszolgálati megkeresésekre nem nyűgként kell tekinteni, hanem egy olyan pontra, ahol értékesíthetünk a vevőknek és bizalmat építhetünk. Egy jól képzett és profi ügyfélszolgálat ma már felér egy értékesítő csapattal.
A webshopon az alábbi fejlesztéseket érdemes elvégezni, ha a háttér már adott:
- jól látható kapcsolat vagy ügyfélszolálat menüpont
- a kapcsolat' menüben jól láthatóan szerepeljen email-cím, telefonszám és a személyes elérhetőség
- a kiküldött emaileken, sms-ekben hangsúlyozni kell, hogy ha bármi kérdésük van, keressenek nyugodtan az elérhetőségek egyikén
- a megkeresésekre pedig gyorsan és profin kell reagálni, lehetőleg az upsale lehetőségeket is kihasználva
Mindez természetesen erőforrásigényes, de nagy versenyelőnyt jelent, így mindenképpen ajánlott elkezdeni a rendszer felépítését.
Minőség magyar cégtől, magyar raktárról
Jelentős bizalomépítő elem annak hangsúlyozása is, ha a cég magyar kézben van, és hazai raktárról közvetlenül kaphatnak minőségi terméket. Az lényegtelen, hogy oda honnan kerülnek a termékek, a raktár és a tulajdonos magyar voltának kiemelése automatikusan növelheti a bizalmat.
Azt kapod, amit rendelsz
A Temu és a hasonló óriás webshopoknak (AliExpress, Shein) van egy gyakran előforduló hibája: elő-előfordul, hogy egészen mást kap a vásárló, mint amit megrendelt - a garancia és ügyfélszolgálat hiányosságai miatt pedig nehezen kap segítséget.

Ha kiemeljük a saját vállalkozásunk weboldalán és a kommunikációnkban, hogy nagyon ügyelünk arra, hogy a vásárló pontosan azt kapja, amit megrendelt, és a termékbemutatóink is 100% ellenőrzöttek, az szintén tovább emeli a cégünkbe fektetett bizalmat.
Brandépítő kampány
Némi befektetést igényel, de hosszú távon jelentősen megtérül, ha a fenti pontokat egy célirányos branding kampányban a felhasználók elé tárjuk. Expliciten kinyilvánító hirdetésszövegekkel és kreatívokkal felsoroljuk az egyedi előnyeinket, melyek szerint nálunk
- Gyors a kiszállítás
- Garanciát vállal a cégünk
- Elérnek minket bármilyen kérdéssel
- Minőséget kapnak magyar cégtől, magyar raktárról
- Pontosan azt kapják, amit rendeltek
Erre Google Ads-en egy kattintásokra optimalizált Demand Generation kampány, Facebook esetében pedig egy forgalomterelő kampány ötvözése remarketing kampánnyal rendkívül hatásos lehet.